Проведено викладання дисципліни модуля у другому семестрі 2020-2021 навчального року

Проведено викладання дисципліни модуля у другому семестрі 2020-2021 навчального року

У січні-червні 2021 року в рамках Модуля Жан Моне відбулося викладання дисципліни «Управління та прийняття рішень в ЄС» (EU Governance and Decision-making) для студентів 635 групи денної форми навчання.

Цей тренінговий курс викладався для студентів магістратури з публічного управління та адміністрування у співпраці трьома викладачами проєкту Світланою Сорокою, Юліаною Палагнюк та Дмитром Саєм.

Завданнями курсу були:

  • набуття вмінь і знань про основні ознаки та принципи публічного управління в умовах європейської щодо адаптування конституційно-правових норм публічного управління та адміністрування до вимог ЄС;
  • удосконалення практичних навичок проведення порівняльного аналізу договірно-правової основи Європейського Союзу, правової та інституційної систем Європейського Союзу;
  • розвиток здатності оцінювати правову систему Європейського Союзу та її роль у функціонуванні інших систем ЄС, а також окреслювати основні напрями пристосування (адаптації) законодавства України до законодавства ЄС;
  • вдосконалення уміння критичного аналізу інституційної системи ЄС та механізмів співпраці між різними органами, інституціями та агенствами Європейського Союзу.

У результаті вивчення дисципліни студенти дізналися про:

–   понятійний та категорійний апарат у сфері європейської інтеграції;
–   зміст основних етапів становлення інституційної системи ЄС;
–   характерні риси і особливості організаційної моделі ЄС;
–   структуру та напрями еволюції інституційної системи ЄС згідно з установчими договорами ЄС;
–   прерогативи, правовий статус, організаційну структуру й функції інститутів і органів ЄС;
–   особливості системи прийняття рішень в ЄС;
–   основоположні ознаки політичної системи ЄС;
–   особливості формування бюджету ЄС;
–   напрями інституціональної реформи ЄС.

Студенти навчилися:

  • працювати з текстами установчих договорів ЄС та аналізувати їх;
  • готувати аналітичні довідки, пропозиції, рекомендації щодо державної політики у сфері європейської інтеграції та способів, форм і методів її реалізації на підставі аналізу зарубіжного досвіду;
  • надавати консультації представникам органів державної влади та місцевого самоврядування щодо вибору ефективних інструментів і варіантів реалізації державної політики у сфері європейської інтеграції на місцевому, регіональному та національному рівнях, а також у межах певної галузі, виходячи з чинного законодавства та існуючого євроінтеграційного досвіду;
  • формувати необхідні умови для адаптації певних національних сфер суспільного життя у відповідності до європейських норм, вимог і стандартів та здійснювати таку адаптацію;
  • оцінювати ефективність існуючих форм і методів у національній системі державного управління з врахуванням набутих знань про функціонування інституційно-правової системи ЄС.

Також студенти вивчали та моделювали законотворчий процес в Європейському Союзі, вивчали  відмінності між законодавчими актами, актами впровадження (процедура «комітології») та делегованими актами, визначали їх місце у циклі політики ЄС, а також в ієрархії законодавчих актів. Під час рольових ігор, імітаційних вправ та дебатів студенти засвоїли процедури прийняття рішень у Європейській Комісії, Раді Європейського Союзу та Європейському Парламенті, ознайомилися зі звичайною законодавчою процедурою та функціонуванням процедури “трилогії”. Особлива увага приділялася вивченню змін у діяльності органів та інститутів ЄС та прийняття рішень у зв’язку із прийняттям Лісабонського договору, зокрема й посиленням представницької демократії в Європейському Союзі.

Усі студенти успішно склали екзамен за результатами курсу.